Hoppträning med Myggan

Idag var jag alltså med på hoppträning med Myggan för Ulf Johansson.
Allt flöt på helt okej och Myggan skötte sig super och hoppade allt. Det blev någon nit men då enbart för att jag inte red ordentligt. Jag är lite besviken över min insats eftersom jag hade väldigt svårt att följa med i sprången.
Man kan säga att Myggan hoppade mig ordentligt ur sadeln några gånger. Att hon sedan är lite liten och kan lägga in ett mini-språng framför hindrerna någongång då och då gör det inte lättare.
Men detta var också första gången som vi hoppade bana och jag har enbart hoppat henne någon enstaka gång innan så helt missnöjd är jag ändå inte.

Träningen och övningen var iallafall väldigt rolig. Efter att vi hade hoppat fram fick vi hoppa en lite längre bana med 9 hinder (10 egentligen, en kombination) med lite brytsvängar och böjda spår.
Sedan fick vi hoppa lite mer "omhoppning", korta svängar och hindrerna kom snabbt efter varandra - för att se så att vi verkligen fick hästarna med oss.
Myggan skötte sig alltså super, hon tog tag ordentligt i dom flesta hinder - hon är så rolig att rida.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Gud vad söt!

2012-01-29 @ 20:26:14
URL: http://haner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0