Hur finner man tid till att blogga?

Ja, hur gör man egentligen det. Hur får man tid till att driva en blogg?
En väldigt viktig fråga som borde tas upp, för utan tid kommer man ju aldrig ha chansen att driva en blogg oavsett storlek. Vad jag har märkt så verkar det som om vissa "stor-bloggare" sitter uppe långt in på nätterna och fixar iordning tidsinställda inlägg.
Så långt har jag bestämt att jag aldrig kommer gå för att hålla i gång bloggen.
Visst är det roligt att ha en blogg med bra uppdatering och det gör jag mycket för att få men sömn, skola vänner&hästar ska den inte gå ut över. Bloggen är för mig en rolig grej som nu har blivit som en vana och håller i sig - skulle nog inte kunna sluta.

Men om bloggen inte ska gå ut över "vardagliga" saker, hur ska man göra?
Först och främst så gäller det nog ändå att ta sig tiden. Istället för att se ett program på tv:n som man egentligen inte gillar kan man sätta sig och skriva ett inlägg. Oftast skriver jag mina inlägg på kvällen, oftast lite senare - vid 21-22 någongång. Att sitta uppe sent är alltså helt förbjudet utan där har jag någon timme på mig.
Tidsinställda inlägg utnyttjar jag väldigt mycket. Har du mycket tid och även mycket idéer någon dag så passa på! Sätt dig och skriv MÅNGA inlägg, placera ut dom på olika dagar under den närmaste veckan.
Stressen ökar då ordentligt, man vet att även om jag inte orkar blogga idag kommer det komma upp något/några inlägg på bloggen.
Kommer du på någon super idé så fixa inlägget direkt, låt det inte vänta för då kan du glömma bort det och idén är som bortblåst...

bild från google.se

Om du verkligen vill blogga, ta dig tid. Men låt det inte gå ut över det som är viktigt.
För om man verkligen vill och kämpar för det kan man hinna med sin blogg och även hinna med kompisar och hästar, hinna med skolan och att sova.
Att blogga är verkligen super roligt, men låt det inte ta över ditt liv. Planera tiden och passa på när tid och idéer finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0