Myggan

Igår när jag slutade skolan kom Sandra och hämtade mig så vi kunde åka och rida.
Jag red då alltså Myggan och Sandra red Aileen. Vi red på täckten även denna gång och eftersom det hade snöat natten innan var snön lite djupare så hästarna fick jobba lite mer.
Jag red inte något ordentligt dressyrpass utan bara grunder. Start, stopp och svänga ungefär, i alla gångarter. Myggan skötte sig iallafall super! Det blev några småbockningar i galoppen - men det är bara kul att känna att hon tycker att det är skoj.
Sandra hade även med sin kamera, tyvärr blev det nästan bara bilder från när jag travade fram. Mörkret kom mycket fortare än vad vi tänkt oss, detta gjorde att bilderna jag tog på Sandra inte alls blev bra.
Inte lätt att fota med en "ny" kamera som tycker att det är alldeles för mörkt...
Sandra tycker jag ändå lyckades bra, så tack så mycket för bilderna! 
Stiligt med väst under jackan. ;)



Jag tycker verkligen inte om att rida i vinterridstövlar, det finns absolut ingen stadga i dom. Mina skänklar fladdrar lite fram och tillbaka om jag inte verkligen koncentrerar mig på dom hela tiden. Men jag är hellre något varmare än fryser sönder tårna i mina vanliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0