Rolf-Göran Bengtsson – vem fan är det...?

Rolf-Göran Bengtsson vann som ni säkert alla vet Jerringpriset igår, detta har mötts av väldigt mycket kritik och många kanske även frågar sig vem han egentligen är?
Kritiken var nog egentligen inte helt oväntad, därför att ridsport är just ridsport.
Men beviset finns, en stor del av Sveriges befolkning vet precis vem han är. Han vann priset med 44% av rösterna, rekordstatestik. Jag tycker att ingen, absolut ingen har rätt att klaga.
Siffrorna talar sitt tydliga språk, och med siffrorna talar också svenska folket. För hela svenska folket hade igår all chans att rösta, hur många gånger dom ville.
Igår var det helt enkelt så att svenska folket röstade mest på "Roffe" och han är verkligen värd detta. Tänk vilken förebild han är för både små och stora ryttare här i Sverige, till och med i hela världen.

Folk har även sagt att "Hästen borde få priset!", vilket till viss del kanske stämmer. Men jag tror verkligen att Rolf-Göran på något vis delar detta pris med först och främst Ninja.
Varken "Roffe" eller Ninja hade kunnat vinna till exempel EM ensamma, dom vann som ett team! Detta gäller alla sporter. Ingen av dom nominerade igår har presterat på egen hand, alla har ett team bakom sig.

Jag är en verklig "sportnörd" och tycker om att kolla på nästan all slags sport och jag hade inte klagat om någon annan hade vunnit priset igår. Alla dom nominerade har gjort fantastiska prestationer.
MEN, självklart var det "Roffe" jag höll tummarna stenhårt för, det var även honom jag röstade på och jag är nu en väldigt stolt ryttare och hästtjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0