Sista lovdagen, 9/1

Idag är min sista lovdag, antar att många andra börjar skolan idag?
Imorgon börjar alltså skolan igen - jag måste faktiskt säga att det inte känns alltför hemskt. Det är endast en termin kvar i grundskolan och efter sommaren händer något nytt. Jag börjar gymnasiet.
Just nu är jag faktiskt taggad på att satsa på bra betyg, verkligen göra allt ordentligt nu den sista tiden. Inte sitta med uppsatsen kvällen innan den ska lämnas in, plugga på prov i tid. Ta tag i saker! Detta är något som säkert kommer försvinna när jag väl kommer till skolan, men jag ska verkligen göra mitt bästa.

Ikväll drar även ridlektionerna igång igen, självklart ska det bli jätte roligt. Våran tid är också flyttad - vi rider inte längra 20.10 utan våran lektion börjar redan 18.05. Det känns jätte skönt, istället för att komma hem runt tio kommer jag istället komma hem före åtta.
Detta innebär att jag allt som oftast kommer hinna blogga om ridlektionen redan samma kväll. Jag ska försöka hinna med det även ikväll men har lite annat att göra när jag kommer. Ska hinna färga håret och fixa lite annat.
Jag skulle tro att vi rider dressyr ikväll eftersom det har varit ett uppehåll, både för hästarna och för oss. Jag och Casper på julklappshoppningen.  

/Victoria

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, vilken fin blogg!!:D

2012-01-09 @ 17:28:54
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0