Stationär, Bärbar eller Telefon?

Vad är det som är bäst att använda när man ska uppdatera sin blogg, en fast/stationär dator, en bärbar dator eller kanske en Iphone? Jag använder mig just nu av enbart en stationär som är placerad i  mitt rum. Vi har även en bärbar, men den är helt paj och funkar nu som en stationär.
Själva skärmen har lossnat och sitter inte ihop med resten av datorn och får därför stå alldeles stilla i mamma och pappas rum.
Detta gör att det inte är så himla lätt för mig att blogga. Jag måste alltså vara hemma, jag måste sitta i mitt rum - vilket betyder att jag inte kan till exempel titta på tv samtidigt som jag fixar med bloggen.
Jag har en telefon som jag skulle kunna blogga på, men jag har inget internet på den - om jag inte är hemma, så den hjälper inte heller så mycket. Därför blir stora delar av mina inlägg tidsinställda, jag fixar inläggen precis innan jag ska gå och lägga mig.
bloggplatsen!

Drömmen är att ha en vanlig bärbar, en mini-bärbar och en telefon med gratis internet....
Då hade jag kunnat blogga exakt överallt och uppdatering hade varit toppen, nu måste jag hela tiden ta mig tid till att blogga. Till exempel måste jag först kolla på det där bra tv-programmet, sen kan jag sätta mig och blogga.
Hade jag haft en bärbar data hade jag kunna gjort båda sakerna samtidigt.
Men till hösten börjar jag gymnasiet, samhälle (förhoppningsvis) och då får man en egen bärbar dator. Det kommer bli superbra och uppdateringen här på bloggen kommer öka markant!
Tills dess får jag stå ut med att sitta här i mitt tråkiga rum medans jag bloggar, jag får hålla ut och fortsätta att fixa tidsinställda inlägg varje kväll.

En sak har jag iallafall bestämt mig för, jag ska hålla ut och inte lägga ner bloggen hur motigt det än känns. Detta är något som kommer bli lättare och hålla om bloggen ökar lite i storlek...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0