Vad jag vill göra 2012

Många har nyårslöften men några sådana kan jag inte påstå att jag har.
Däremot har jag saker som jag vill göra och saker som jag vill uppnå under 2012. Dessa saker kan man nog se som nyårslöften om man nu vill det, men jag väljer att inte göra det.
För att börja med en sak som gäller bloggen, jag vill helt enkelt hålla igång den ordentligt. Jag vill inte sluta om någon månad och låtsas som om den aldrig funnits. Istället ska jag fortsätta med en bra uppdatering, med intressanta inlägg.
Har jag absolut 0 idéer struntar jag hellre i att blogga bara någon dag istället för att ladda upp totalt ointressanta och tråkiga inlägg.

Den andra, nog allra viktigaste grejen är skolan - betygen.
Punkten är så självklar! Jag vill gå ut 9:an med väldigt bra betyg. Inte ett enda G vill jag ha, har ett just nu. I syslöjd.... så där ska jag jobba på som attan! "Drömmen" är väl att gå ut med 17 MVG - men det är så orealistiskt så att det inte finns, det satsar jag inte på. Vill bara känna mig nöjd.

Med hästarna däremot har jag nog inget speciellt mål som jag vill uppnå.
Fortsätta att utvecklas, rida så mycket som det bara är möjligt och fortsätta tycka att det är precis så kul som det är. Även om skolan kommer ta mycket tid med en massa läxor och prov ska jag fortfarande se till att ha tid för stallet och hästarna.
Det gäller bara att tidsplanera ordentligt, har verkligen fått jobba med planeringen i skolan också - och det går framåt. Från att i 8:an inte ha lämnat in ett enda SO-jobb i tid var jag förra terminen klar med allt innan utsatt datum.
Ska jag ändå sätta ut något speciellt mål blir det nog att vara med på klubbtävlingar, att inte backa ur och strunta i det. Även om tävla inte är det viktigaste är det en kul grej som gör att man har något att kämpa mot.

Något mer kan jag inte komma på just nu, ska verkligen ha ett roligt 2012.
Hoppas att alla nära får vara friska och att allt helt enkelt flyter på. Vill nästa nyår att 2012 blir ett år att minnas på grund av att allt har varit så bra - det bästa året i mitt liv. Hittills.


Kommentarer
Postat av: Eriika

Du kommer att få ett bäst 2012 :)

2012-01-12 @ 21:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0