En ponny med egna idéer

En av ridskolans hästar, Rasmus, är en häst med många egna idéer.  
Några av dessa saker har jag lyckats fånga på bild och det känns därför som något värt att skriva ett inlägg om. För det första kan jag verkligen säga att Rasmus är en underbar ridskolehäst. Med dom mindre och oerfarna ryttarna går han så lugnt så lugnt (kanske lite för lugnt ibland...), man skulle aldrig tro att han kan hitta på några bus. 

När det däremot kommer upp lite mer erfarna ryttare på hans rygg kan han tända till lite mer. När man gör något som han tycker är extra roligt kan det komma en "Rasmus" - prutt, ett konstigt hopp och sedan fräser han iväg. Dessa skutt är något som jag tror att man vänjer sig vid. Första gången som man är med om det och inte är beredd så är det några stycken som fått tugga grus. Jag har inte gjort det, men han har inte heller gjort en ordentlig "Rasmus" med mig någon gång.

Han har också kommit på hur han ska göra för att slippa bada och istället äta gräs på stranden. Han reser sig helt enkelt och snurrar runt i en liten gullig piruett. Han ställer sig inte högt utan bara precis lagom så att han hinner vända sig om. 
Men som skrivet, Rasmus är en super ridskolehäst och trots sina lite roliga idéer så har han tävlat i både hoppning och dressyr med olika ryttare. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0