Ridtur

Dagens ridtur blev inte riktigt som planerat.. Aileen skötte sig super den första biten, hur lugn som helst. Sedan kom vi till ett hus där det var barn ute och lekte och hon taggade till lite mera. Vi tänkte då att vi kunde galoppera en bit för att jag skulle slippa sitta och hålla i henne hela tiden.
Myggan tyckte då att det blev väldigt lajbans och la av en liten bakut, jag och Aileen råkade då komma för nära och Myggan fortsatte med några till krumbukter. Tråkigt nog träffade hon Aileen (som tur var blev det endast ett ytligt sår) och hon råkade också träffa mig lite lätt.

Efter denna händelse hade Aileen taggat igång ordentligt och var mer som en tickande bomb än en häst.. jag hade lite ont i mitt ben så jag orkade inte med något bråk så när hon hade gått någorlunda lugnt några meter hoppade jag av och ledde henne hem istället. Efter ett tag så lugnade hon ner sig och var jätte snäll att leda på vägen hem.

Det var en väldig tur att det gick så bra som det ändå gick, det hade kunnat sluta värre!
Fina Aileen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0