Drömma sig bort...

När jag var hästvakt åt till för någon vecka sedan fick jag verkligen mersmak för att ha en egen häst. Att planera dagen så att man hinner ner på stallet och sköta/rida hästen, alltid veta att den finns där, en bästa kompis att ha roligt med dag ut och dag in... för mig vore det rena drömmen. Det är en otrolig tur att jag har förmånen att få hjälpa till med andras hästar och vara hästvakt då och då, annars skulle jag aldrig klara mig. 

Jag kan sitta i timtals och gå igenom sida efter sida på hästnet. Har jag en gång börjat är det väldigt lätt att dröja sig kvar där, även om man har andra saker (som till exempel plugg...) som man borde ta tag i. Nu kollar jag mest på storhästar, men det händer också att jag kollar på foderhästar eftersom det, om något, är ett rimligare alternativ. Har jag riktigt tråkigt och inte har något och göra kollar jag ibland också på A/B-ponnier och drömmer om att jag vore riktigt liten och letade efter en mini-ponny. Hur otroligt roligt vore inte det? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0