Ett pinsamt ögonblick....

...som följde mig under hela min gymnasietid.

Denna händelse inträffade redan i 7:an. Vi hade idrott och våran klass var tillsammans med A-klassen och lekte olika lekar. En lek gick ut på att klasserna hade en varsin tjockmadrass och skulle flytta den från den ena kortsidan till den andra genom att tre och tre kasta sig på den. 

Jag tror inte att jag tänkte överhuvudtaget, min taktik var iallafall den allra sämsta. På något vis lyckades jag para ihop mig med dom två snabbaste killarna i klassen och det gick som det gick. Jag hängde inte alls med på noterna, men jag kan försvara mig med att madrassen låg stilla, precis där jag landade när jag kastade mig emot den. Problemet var att när jag hoppade så landade dom. När jag sedan landade hade dom redan flyttat madrassen en bit framåt och där jag landade fanns det ingenting... jag landade alltså med ansiktet först rätt ner i golvet. 

Som tur var gjorde jag knappt illa mig alls. Jag skrapade upp knäna lite och jag har fortfarande ärr efter såren, men ansiktet klarade sig mot alla förmodan helt utan en skråma. 

Vad tror ni mitt smeknamn blev efter detta? "Fäjsarn" var namnet! Eftersom A-klassen var med när det inträffade var det inte bara min egen klass som kallade mig för detta och jag tror även att det spred sig till C-klassen till slut. Detta var inte heller enda gången jag ramlade under högstadietiden, var det inte någon av killarna som gjorde allt för att få mig att återigen "fäjsa" så gjorde jag det helt av egen maskin, klantig som jag är.

Jag 
blev så van att bli kallad "Fäjsarn" och reagerade så fort någon sa namnet, vilket gjorde att alla tyckte att det var ännu roligare. För att bjuda lite på mig själv så står jag skriven som Victoria "Fäjsarn" Mickelsson på våran skoltröja. 

Ungefär så här, fast framlänges....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0