Ridlektion 29 april

Jag kan ju börja med att skriva att jag kärar ner mig i Bon-Bon mer och mer för varje gång jag rider henne. Idag hoppade jag henne för första gången. Det gick lite knackigt i början, men när hon väl kom igång så gick det utan problem. En superponny som jag tycker är väldigt trevlig att rida helt enkelt. 

Vi hoppade först fram på ett litet kryss och rullade på det några gånger. Sedan fortsatte vi från det krysset ut på antingen en oxer eller ett räcke. Efter det hoppade vi en liten kort bana på oxern och räcket med både kort och lång anridning. När vi skulle hoppa banan hade Bon-Bon blivit lite trött, men hon tog tag i hindren och hoppade än då så jag är nöjd! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0