Vet ni...?

...mitt internet är nu uppdaterat och borde, om jag är lite sparsam, räcka hela månaderna. Det betyder att jag från och med nu kommer kunna uppdatera som vanligt här på bloggen igen! Som jag har saknat det. 

Ikväll har jag ridit ridlektion, som alltid på måndagarna. När jag kom dit, ungefär 40 minuter innan lektionen började visade det sig att jag idag skulle rida Mystik. Jag har inte ridit honom på länge och han gick även lektionen innan, vilket inte har hänt mig på flera år skulle jag gissa. Därför tänkte jag att jag kunde sätta mig lugnt och stilla på läktaren och kolla ett tag. 

Det verkade vara en jättebra idé tills jag 18.35 går ut i stallet och... upptäcker att jag inte har någon nyckel till mitt skåp - alltså hade jag inte tillgång till varken ridstövlar eller hjälm. Skyndar mig ut ur stallet och påbörjar min absolut snabbaste promenad någonsin. Hem och tillbaka han jag på 18 minuter, en promenad som annars brukar ta cirka 30 minuter om jag går i normalt tempo. Men i tid hann jag och uppvärmd var jag! 

Lektionen gick både upp och ner. I början när vi skulle trava igång hästarna så var Mystik otroligt spänd och absolut ingenting fungerade. Jag red då, istället för att kräva så mycket av honom, lätt och red runt på mjuka stora spår. Han började slappna av lagom till galoppen och när vi red serpentinbågar i galopp och bröt av och fattade ny på medellinjen kändes han riktigt fin och lyssnade super både fram och tillbaka. Summan av kardemumman var att det började sämst, men slutade väldigt bra. 

Nu är jag igång igen och startar upp med en romaninlägg, hoppas att ni orkade läsa och att det finns några läsare kvar här efter mitt långa blogguppehåll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0