Kameramysterium

När jag kollade på bilderna mamma fotade på mig och Bon Bon i onsdags fick jag panik - var det något fel på kameran ändå? Bilderna är otroligt gryniga, eller ja, inte alla. Sprang runt som en galning igår kväll, fotade med olika objektiv, olika minneskort och så vidare... bara för att försöka få fram att det inte var själva kameran det var fel på. Vissa bilder gryniga, andra inte. Dock var det ju mörkt då, och då blir ju bilderna inte dom bästa så jag vågade inte lita på det. 

Fotade idag, sänkte ISO eftersom det var ljust = kameran fungerade precis som den skulle. Började då tänka efter vad kameran hade stått på för inställningar när mamma fick den. Insåg sedan att jag fotat inomhus innan, med det allra högsta ISO:t. Inte var det konstigt att bilderna blev gryniga då. Smsade och frågade mamma om hon fotat på "P" hela tiden, eftersom inte alla bilder var gryniga. Det hade hon inte gjort vilket gör att mysteriet är löst. Otroligt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0