Lassas Emelie "Emm"

Ridskolehäst på Delsbo kör- och ridsällskap
Född 2001
e. Dugål

u. Lassas Travina
ue. Troll Jahn (NO)
Kallblods travare 
144,2 cm
 

Emm är en jättetrevlig ponny som stått på ridskolan i några år nu. Jag har ridit henne 2 gånger med väldigt blandade resultat. Vissa stunder har det gått väldigt bra och sekunden efter har det gått i 120 km/h. Jag tror det tar ett tag innan man verkligen lärt sig hur man ska rida henne, men på bara dom två gånger jag ridit henne har jag känt en liten förbättring. 

Hon är alltså en ponny med väldigt mycket "power" i. Hon är inte heller den mest lättridna hästen eftersom hon har gått på travbanan och lärt sig att man ska springa när man tar henne i munnen. När man rider henne får man verkligen r i d a  vilket är väldigt bra tycker jag. Det är en perfekt ponny att ha på ridskolan egentligen, det går aldrig sitta och åka för då gör hon lite hur hon vill och då går det gärna väldigt fort. Pågrund av det är hon kanske inte en jättebra ponny för dom allra minsta och mest ovana, men perfekt för dom som har börjat komma lite längre. Har dom mindre barnen ledare fungerar hon bra då också. I stallet är hon otroligt härlig att hålla på med. 

Emm är verkligen en riktig hopponny. Jag kan inte uttrycka mig till punkt och pricka eftersom jag aldrig hoppat henne, men hon verkar hoppa nästan allt man styr på och hon verkar tycka att det är väldigt roligt. Sedan hon kom till ridskolan har hon varit ut på några tävlingar och hon har också varit med i vårat ponnylag. 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Gud så fina bilder :D

2012-10-30 @ 00:24:12
URL: http://pageryd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0