Coola ner några kilo

"Hästar finns inte" 
Någon startade en helt random sida på facebook, en helt vanlig dag och helt ärligt så tror jag inte att personen i fråga hade suttit och funderat på detta i flera dagar för att verkligen komma på det perfekta namnet på sidan. Det var något som bara dök upp i personens huvud och det var bara något som skrev ner på facebook och denna någon tröck sedan på "skapa". 

Vem hade kunnat ana att just detta skulle få så otroligt mycket uppmärksamhet? Jag kan iallafall ärligt säga att jag inte är förvånad. Hade gruppen istället handlat om katter så tror jag absolut inte att den hade blivit så stor. Anledningen till all denna uppmärksamhet är vi hästmänniskor. Många blev rent ut sagt förbannade när dom såg denna sida, skrev ett allt inlägg och sedan var det igång. Människor som inte håller på med hästar blir självklart triggade av detta och går längre och längre för att väcka reaktioner - och reakttionerna kommer som ett brev på posten. Detta kan fortsätta i all evighet. 

Vad jag inte kan förstå är varför hästmänniskor tar allt på så stort allvar. Det kan ju inte finnas någon som tror att människor som skriver på denna sida inte tror att hästar finns. Fast vänta, en frukt var dom ju. Detta är exakt samma sak som när man var mindre och fick kommentarer om att man lekte med maten och red på hamburgare av killarna i klassen. Jag kunde inte ha brytt mig mindre då och jag bryr mig inte nu heller. Och vet ni? Då lägger dom av efter ett tag, det är inte lika roligt att jävlas med någon som inte bryr sig. 

Ta det med en nypa salt. Samtalsämnet om "Hästar finns inte" kom upp på skolan. Det första jag gjorde när jag kom ner på stallet på kvällen var att ta ett kort på en häst och skickade det till dom som jag pratat med det om, med kommentaren "Frukten hälsar". Jag tycker detta är roligt, så varför inte spela med och istället vara med på det hela? 

Kommentarer
Postat av: Anki

Du är så himla klok! =) Önskar alla tänkte som dig.

2012-11-26 @ 11:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0