Ponnyakuten 4

Är det bara jag som inte tänkt på det under dom tidigare säsongerna eller är det väldigt mycket klagomål på både det ena och det andra under just denna säsong? 

Störst problem verkar alla ha med att det visar alldeles för mycket som inte har med själva träningen att göra och att ryttarna inte rider bra. Men allvarligt, detta är ett BARNprogram som visas på BARNkanalen. Hur roligt tror ni att ett litet skulle tycka att det var att kolla på ett program där det hela tiden visades när man tränade med hästarna - samma sak, fram och tillbaka, för att kanske vänja hästen vid någon som den tycker är läskigt. Det är något som vi äldre vill se, men inte ett barn under 10 år, det är iallafall vad jag tror. Istället tror jag att dom tycker att det är roligare att under en liten del av programet få se när barnen möter programledare/tränare/tv-teamet i en fotbollsmatch, tror ni inte? 

Anledningen till att det var mindre klagomål under första säsongen vet jag inte, men jag skulle tro att vi som kollade då och fortfarande kollar, det är vi som har förändrats. Vi har blivit äldre och därmed mer kritiska. Jag kan själv erkänna att jag inte tycker att Ponnyakuten är lika bra som jag tyckte under första säsongen, men det är väl inte så konstigt. Det visas på en kanal för barn och är därför anpassat efter sin målgrupp, en kamel som traskar runt lös på gården tycker mindre barn är roligt att kolla på, men jag och säkert många med mig i samma ålder finner inte det lika roande. Men det är ju så det ska vara. Hade det varit ett fotbollsprogram som visats, där barn i 9-15årsåldern skulle lösa sina problem med bollen så hade äldre fotbollsspelare inte alls kollat, eftersom det är ett barnprogram. Även här visar vi ryttare att vi är lite "annorlunda", men självklart på ett bra sätt. Däremot tycker jag att man ska lägga ner alla klagomål och ta det för vad det är, ett barnprogram. 

Att klaga på hur barnen rider tycker jag också är fel egentligen. Alla kanske inte är nästa Jan Brink eller Malin Baryard, men dom har iallafall insett att dom har ett problem och har mod till att visa upp det i TV. Dom vågar stå för att dom har ett problem och vill jobba för att lösa det - det tycker jag är modigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0